Un Craciun stressless

Standard

Joyeux NoelCa si anul trecut, Craciunul meu se desfasoara in sudul Frantei (asa mai spre vest). Plecata cu aproape tot castelul de la Versailles –  pisica si zeci de haine (din lipsa de rabdare sa le sortez si din motive de vreme destul de schimbatoare), dupa vreo 800 de km am ajuns in ajunul ajunului Craciunului pentru a-l sarbatori pe Mos Craciun. Ca si anul trecut, ritualul a fost acelasi – mancat mult si bine, dormit in medie 10 ore pe zi sau noapte, intalnit cu rubedenii, plimbari in aer liber, ascultat linistea etc. Au existat si cateva diferente, desigur: temperaturi de 20 de grade (zapada o puteam vedea doar pe crestele Pirineilor), Zapping, motanul de Versailles, care anul acesta a avut intalniri nervoase cu cele 3 pisici ale meleagurilor  –  Baghera, pisica resedintei, un patruped usor senil in varsta de 17 ani, cu un miorlait de te baga in boale si o buza flambata de negru; Tigru – motanul roscovan din vecini, rotund (sunt voci care-l catalogheaza drept obez), cu cel mai frumos cap din lume si care incearca toate metodele posibile sa se faca prezent in casa-cam talamb patrupedul, dar fumos ca un zeu; si mai e Grisette, o nebunie de pisica din vecini (care, nu stim care sunt ei🙂 ), de o frumusete rara si careia nu prea ii place sa fie fotografiata, interpelata (drept urmare, Zapping nu a reusit sa o cunoasca). Aaaa si pentru cateva zile a mai fost si Cannelle, un fel de yorkshire terrier confuz in infatisare, care nu parea sa se inteleaga bine cu Baghera, matroana. Inghesuiala, ca de Craciun🙂.

Aici Mos Craciun a venit pe geam, cu puzderia de cadouri, si-a baut laptele din cana intentionat lasata pentru el si, pentru a prinde puteri, a mancat si niste bomboane de ciocolata. Si ca prin minune, dimineata, toata lumea a gasit cadourile sub pom. Asta este istoria pe care cel mai mic locatar al casei, printesa Margaux de 7 ani si jumatate, o cunoaste… Chut! pana pe la 14 ani, asa sa ramana intelegerea…

Au urmat apoi cateva jocuri Wii :))), asa, ca sa ne indreptam spatele si sa mai dam jos din fructele de mare consumate in seara de Craciun (da, aici, cum nu e zapada, nu exista nici porc pe masa de Craciun :)))); exista in schimb felurite vietati cu clesti, antene, cochilii si solzi ).

Mai o masa cu ratoi, mai o plimbare prin imprejurimi, mai o poveste vanatoreasca despre prumbei, mai o masa cu porumbei, mai o reconditionare a unei casute pentru pasarele (nu pentru porumbeii vanati😉 ), mai o intalnire plina de injuraturi dulci intre patrupede, mai o masa imbelsugata, mai o plimbare, mai o istorisire la semineu… si anu-i gata. Nimic stresant, cate o svacnire din cand in cand, ca o poveste de Craciun in sudul Frantei! Peste cativa ani, aici imi mut trupul, sa imi intind oasele, sa ascult linistea si sa adorm in nasul in lavanda! E hotarata treaba!

About Nicol

Am vrut sa ma fac educatoare pe la 3 ani. Apoi doctorita. Pe la 14 ani am decis ca vreau sa ma inchid intr-o manastire, sa ma calugaresc. Asa mi-a venit. Am picat examenul de la seminarul teologic de la Agapia din cauza matematicii (?!) Mereu am fost bata la mate. Dupa am facut un liceu de mate-fizica (!?). Da, stiu. WTF Dupa ce am castigat un concurs de creatie organizat de un ziar local, am decis ca menirea mea e sa scriu. Si nu m-am mai oprit. Am facut jurnalism, dar mai multa filosofie. Mama mi-a zis ca o sa mor de foame cu jurnalismul meu si ca era mai bine daca imi placea matematica, ca aveam locul asigurat la o banca. Am fost o rebela! Am scris de la politica si economie, la religie si sex, de la dragoste nebuna la divertisment si iar sex. Nu am murit de foame. Dupa o vizita in Germania, m-am decis sa las Romania in urma. Si am ajuns in Paris, unde m-am decis sa fac si un master. Am vietuit in cel mai glamour oras gri de pe planeta fix 5 ani, dupa care, in septembrie ( pe 1 septembrie) 2016 m-am mutat la Toulouse, mai spre sud-vest, la soare, mai aprope de Spania, ocean si Pirinei. Nu stiu pana cand voi ramane aici, dar imi prieste. Blogul este despre mine, voi, Romania, Paris, Zapping (motanul antisocial cel mai frumos din lune), amour, sex, oameni si animale, intamplari, tandreturi, framantari, vise ce raman sa fie implinite… Luate in ras sau in serios. Dupa situatie. Va invit!

Lasă un răspuns

