O vizita neinspirata la ginecolog

Standard

gynecologistSunt ipohondra, recunosc, dar ma tratez! In Bucuresti imi faceam analize de sange la fiecare 6 luni. Plus controale peste controale. (Citeam pe net/ziare, ma uitam la Dr.House si aveam impresia ca am toate bolile posibile si imposibile). Aici, in Franta, nu ai libertatea asta. Aici doctorul face legea, este the boss, si el te indruma ce si cum, nu faci nimic de capul tau. Trebuie sa fii intr-adevar bolnav, sa ai niste simptome ceva ca sa faci analize cand vrei si cum vrei. Si daca nu iti place politica asta, nu au decat sa schimbi doctorul. Simplu! Insa controale ginecologice de rutina poti face. Si cum nu am mai facut unul de anul trecut, m-am gandit sa imi satisfac „poftele ipohondriace”, mai ales ca in jurul meu am auzit de multe cazuri de endometrioza.

Si cum ginecologul si dentistul mi-i aleg dupa ce stiu ca cineva i-a testat, m-am dus si eu la un ginecolog la care a fost o prietena romanca si i s-a parut ok. Cabinetul era la Versailles, „la botul calului”. Si in „plus” – era roman medicul.

Fata imi spune ca a platit pe consultatie 70 euro cu tot cu ecografie intravaginala, degete si restul (cu rambursare mai mult de jumatate din suma platita). Imi amintisem ca anul trecut mi-am facut un control in sudul Frantei, la o doctoresa foarte ok, o frantuzoaica, si am platit vreo 30 de euro cu rambursarea de rigoare ca asa e sistemul sanitar aici, iti mai si da  inapoi🙂. Dar aici e Versailles, este la Capitala, e normal sa fie mai scump. Si imi fac programare la medicul roman.

Ziua cu pricina vine. Programare facuta la ora 11.40. Ajung la timp si astept. Si astept. Si astept. Am citit toate revistele din sala de asteptare, mi-am golit vezica de vreo 3 ori, am (re)numarat cai verzi pe pereti. Dupa vreo ora juma’ intru.

Ginecologul roman nu are halat. Un doctor care nu are halat. „Ma rog, poate o fi la spalat sau poate e o tehnica – nu vrea sa-si intimideze pacientele mai slabe de inima„, ma gandesc. Vorbim romaneste si observ ca dom’ doctor e infundat a. k. a. e racit cobza. Incerc sa ignor! Imi pune intrebarile arhicunoscute despre sarcina, avorturi, bla bla si ma invita sa ma duc dupa paravan sa ma dezbrac pentru a investiga „exponatul”.

Am spus ca urasc mersul la ginecolog mai mult decat cel la dentist? De un milion de ori mai mult. Dar in viata trebuie sa faci si chestii neplacute ca sa-ti fie bine.

Urmeaza „controlul”– deget (7 secunde, as spune), eco abdominala, o bataie de joc de nici 10 secunde si o eco intravaginala de maxim de 20 de secunde. Tot controlul propriu-zis a durat maxim 7 minute cu tot cu dezbracatul si imbracatul meu. Si la taclare despre endometrioza si cancer de col uterin am stat vreo 10 minute. La sfarsit in spune: „140 de euro. Pentru ca am facut ecografie”. Mi-a cazut fata. Si nu am mai gasit-o. Si nici vorbele alea romanesti pe care le rostesti cu patos la draci. Expeditiv, virusat (gripat/racit habar n-am), fara halat, imi spune ca ne vedem peste un an la Papanicolau, ocazie cu care am aflat ca testul asta se face o data la 3 ani si nu in fiecare an cum mi-au repetat la nesfarsit ginecologii din Romania pe la care am fost.

Am ramas interzisa! Platesc la secretara si plec. Viteza mea de reactie era in reluare. Nu imi revin. Este ilogic: fata care mi l-a recomandat fusese la el in urma cu 3 saptamani si a platit 70 euro, eu – 140. Cum este posibil?  Macar mi-a zis ca sunt ok. Oare asa o fi? :)))

Vorbesc pe seara cu fata care mi l-a recomandat si nici ea nu mai intelege nimic. Imi povesteste inca o data cum a decurs controul ei ginecologic: a cerut un control de rutina; doctorul i-a facut si ecografie intravaginala, fara ca ea sa ii ceara expres – un bonus, sa zicem; si i-a zis ca o costa 70 euro. Eu i-am CERUT intravaginala si mi-a facut si am platit 140 euro. Deci a facut acelasi investigatii, dar preturile au fost diferite. Sau pretul se pune in functie de fata, de soare, daca e ziua cu halat sau fara halat, daca e marti sau sambata, daca Ceri o investigatie sau Vrea el sa ti-o faca, asa, de sanchi? Sau poate m-am nascut eu cu norocul asta sa dau peste astfel de oameni aici, ca si cum „i-as cauta”… In Romania, culmea, rar mi se intampla sa dau peste asa specimene. Treaba-i sigura – NEVER EVER and FOREVER „piersicuta” mea in cabinetul lui.

Experienta a avut gust amar, de voma. M-am simtit jecmanita la drumul mare si scuipata in fata cu o flegma mucoasa. De un „concetatean” :)))).  Inca unul:)))))).

Dezamagirea strikes again! Experientele traite aici ma fac sa am o strangere de inima cand vine vorba sa fac „afaceri” cu romani. Trist, dar adevarat. Stiu ca exista multi  doctori romani aici, in Franta, si sunt sigura ca exista destui care isi fac treaba foarte bine si d-aia nu vreau sa generalizez. Insa, imi rezerv dreptul  de a lua precautii EXTREME si de a face investigatii la sange cand vine vorba sa fac „afaceri” cu romani in strainatate.  M-am cam lecuit :)!

About Nicol

Am vrut sa ma fac educatoare pe la 3 ani. Apoi doctorita. Pe la 14 ani am decis ca vreau sa ma inchid intr-o manastire, sa ma calugaresc. Asa mi-a venit. Am picat examenul de la seminarul teologic de la Agapia din cauza matematicii (?!) Mereu am fost bata la mate. Dupa am facut un liceu de mate-fizica (!?). Da, stiu. WTF Dupa ce am castigat un concurs de creatie organizat de un ziar local, am decis ca menirea mea e sa scriu. Si nu m-am mai oprit. Am facut jurnalism, dar mai multa filosofie. Mama mi-a zis ca o sa mor de foame cu jurnalismul meu si ca era mai bine daca imi placea matematica, ca aveam locul asigurat la o banca. Am fost o rebela! Am scris de la politica si economie, la religie si sex, de la dragoste nebuna la divertisment si iar sex. Nu am murit de foame. Dupa o vizita in Germania, m-am decis sa las Romania in urma. Si am ajuns in Paris, unde m-am decis sa fac si un master. Am vietuit in cel mai glamour oras gri de pe planeta fix 5 ani, dupa care, in septembrie ( pe 1 septembrie) 2016 m-am mutat la Toulouse, mai spre sud-vest, la soare, mai aprope de Spania, ocean si Pirinei. Nu stiu pana cand voi ramane aici, dar imi prieste. Blogul este despre mine, voi, Romania, Paris, Zapping (motanul antisocial cel mai frumos din lune), amour, sex, oameni si animale, intamplari, tandreturi, framantari, vise ce raman sa fie implinite… Luate in ras sau in serios. Dupa situatie. Va invit!

8 responses »

  1. sa spui „merci” ca nu ti-a inventat vreo boala!!! asta ca sa mai scoata ceva bani din alte consultatii, tratamente, etc. se poarta! chiar si in franta😀

  2. Pai s-o fi gandit sa inceapa „timid” cu dublarea consultatiei si servicii de toata jena si apoi pregateste el artileria grea. Ca doar are un an sa isi faca lectia🙂

  3. Pe langa toata situatia…de necalificat, nu-mi vine sa cred ca ti-a zis ca Papanicolau se face la 3 ani, eu am vazut pana acum vreo 3-4 ginecologi in Paris ( e drept, nu romani:-)) si toti mi-au zis ca se face o data pe an!!

      • Cand vei da peste un ginecolog bun sa mi-l recomanzi si mie te rog ! Eu am avut o experiența cu un deget , operație la clinica privată in Courbevoie, scuturata bine de 800 euro, fără diagnostic clar la ieșirea din spital , acum la 2 luni jumătate după operație tot nu îmi misc degetul si ma dusei la alt ” chirurg ” ca sa ma scuture si ăla de 100 euro pt 5 min de Consultație :(((( asa ca ….eu cred ca sunt o sleata de sarlatani / aproape toți !!!! Francezi mai ales , ai noștri s-au ” adaptat ” sistemului …din păcate.

      • Eu am fost la o tanti ginecolog (frantuzoaica) in sud ul Frantei si a fost stas. Foarte multumita am fost. La ast ginecolog m-a deranjat ca roman fiind a „actionat” ca un strain. Asta a fost deranjant la individ : e „d-al tau” , dar in fapt e de d-al „vrasmasului”.

  4. … Sa nu fi fost, cumva, instalatorul… fara halat!
    Eu, in Bucuresti, am stat 9 zile internata „de hepatita”… Cui i-am zis nu m-a crezut ca as fi avut-o, mai ales ca din 9 zile, vreo 6 le-am petrecut la cei cu oreion, deoarece mi se formase o galca langa ureche. Probabil de suspiciuni, caci anul trecut mi s-a facut, la o internare aici (Germania ) un test care nu a dovedit ca as fi avut vreodata hepatita… Sau sant un fenomen!?
    … Apropo ginecolog… daca tot sant aici.
    Tot la acea internare, imi spuse o doctorita ceva neclar, dar destul ca sa-mi fac griji… Era legat de secretia vaginala.
    Dupa facultate, m-am dus la un ginecolog care m-a lamurit ca fiecare femeie este altfel… Una mai uda decat alta… deci sa nu-mi fac probleme, dar grijile astea m-au ros 5 ani, deoarece eram in anul 1 si pe vremea aceea, de abia ne dusese la ginecolog, diriginta, cand am terminat liceul… Asa ca sa ne privim fete si baieti, cam, oarecum stanjeniti, unii pe altii… Mersesem toata clasa in turma.

Lasă un răspuns

