Salonul de Carte de la Paris, cu Romania in frunte

Standard

Salon du LivreMandra posesoare a unei invitatii la Salonul de Carte de la Paris (castigata cu „straduinta” la un concurs lansat de Institutul Cultural Roman la Paris pe Facebook) mi-am luat fizicul firav si m-am prezentat in ziua de 23 martie, adica sambata trecuta, la standul Romaniei.

Si tare mi-a mai placut! Un stand foarte mare, cu o „treaba” artistica, rosie, brodata, foarte frumoasa in mijloc, un spatiu de conferinte, dezbateri si carti, muuuulte carti, semnate de peste 50 de autori romani. Carti de toate felurile si formele, la preturi mai mult sau mai putin piperate. De la Eliade la Ionesco, de la Djuvara la Eminescu, de la carti de bucatareala la carti despre port si traditii, de la basmele lui Ispirescu la Cioran si benzi desenate. Tare mi-am bucurat sufletul!!! Am facut cateva zeci de poze, dar nu stiu prin ce minune, ce vraji, au disparut din aparatul de fotografiat. Nu-i bai, ca amintirile si mirosul cartilor romanesti sunt fresh.🙂

Am vazut-o pe vesnic tanara Ana Blandiana si m-am pozat cu poetul, jurnalistul, bucatarul si facatorul de vin Mircea Dinescu, care s-a dat  in spectacol gatind flamazilor si insetatilor prezenti. Omul e o figura tare carismatica!

Salon-du-livre

Mi-am facut si eu poftele si mi-am luat  3 carti romanesti, ca sa nu uit de tot sa „vorbeste romaneste” : Aurora LiiceanuRendez-vous cu lumea (pentru randurile ei pe care le citeam din nu stiu ce revista glossy ma atingeau), Gabriela Adamesteanu  – Vara – Primavara (pentru ca nu am citit niciun rand scris de ea si ar cam fi cazul) si, pur si simplu nu am putut sa rezist – Ion Luca CaragialeMomente si schite (pentru ca am o pofta de ras nebuna, d-aia romaneasca).

Au fost si vorbe urate despre Romania la Salon, vorbe care au ajuns si in presa franceza, au exista si cateva „rascoale” ale artistilor de aici.  S-a vorbit de o politizare a Salonului, ca Andrei Marga se foloseste de ICR pentru a-si satisface meandrele politice si ca poarta un razboi impotriva celor mai cunoscuti intelectuali romani, motiv pentru care Mircea Cartarescu (si nu numai) nu a fost prezent la Paris. Guvernul de la Bucuresti pune botnita culturii romanesti, iar cuvantul artistilor este sufocat ? Parca am un déjà-vu. Unul ORIBIL chiar. Sper sa fi fost un vis urat, iar Cartarescu si ceilalti sa fi avut o indigestie, ceva si d-aia nu au venit, ca altfel…

Una peste alta, treaba a iesit bine pentru Romania. Din pacate, eu nu am ajuns la Salon decat intr-o zi din cele 4 de desfasurare (22-25 martie), dar din cate am aflat, a fost un succes – peste 190.000 de vizitatori si vanzari de aproape 70.000 euro pentru cartile de autori romani. Cultura pe paine!

About Nicol

Am vrut sa ma fac educatoare pe la 3 ani. Apoi doctorita. Pe la 14 ani am decis ca vreau sa ma inchid intr-o manastire, sa ma calugaresc. Asa mi-a venit. Am picat examenul de la seminarul teologic de la Agapia din cauza matematicii (?!) Mereu am fost bata la mate. Dupa am facut un liceu de mate-fizica (!?). Da, stiu. WTF Dupa ce am castigat un concurs de creatie organizat de un ziar local, am decis ca menirea mea e sa scriu. Si nu m-am mai oprit. Am facut jurnalism, dar mai multa filosofie. Mama mi-a zis ca o sa mor de foame cu jurnalismul meu si ca era mai bine daca imi placea matematica, ca aveam locul asigurat la o banca. Am fost o rebela! Am scris de la politica si economie, la religie si sex, de la dragoste nebuna la divertisment si iar sex. Nu am murit de foame. Dupa o vizita in Germania, m-am decis sa las Romania in urma. Si am ajuns in Paris, unde m-am decis sa fac si un master. Am vietuit in cel mai glamour oras gri de pe planeta fix 5 ani, dupa care, in septembrie ( pe 1 septembrie) 2016 m-am mutat la Toulouse, mai spre sud-vest, la soare, mai aprope de Spania, ocean si Pirinei. Nu stiu pana cand voi ramane aici, dar imi prieste. Blogul este despre mine, voi, Romania, Paris, Zapping (motanul antisocial cel mai frumos din lune), amour, sex, oameni si animale, intamplari, tandreturi, framantari, vise ce raman sa fie implinite… Luate in ras sau in serios. Dupa situatie. Va invit!

Lasă un răspuns

