E gratuit, dar te costa 10 euro

Standard

make-moneyCand am aflat ca parintii imi vin in vizita, m-am panicat, stiti! A fost groaza si vai!!! Glumesc! Totul a fost foarte bine, in the end! Mi-am amintit, insa, ca trebuie sa va povestesc altceva: aventura babacilor cu biletele de avion Blue Air Bacau-Paris. Tragi-comica treaba! Sa purcedem.

Ai mei parinti nu au mai iesit din tara din vremurile lui Ceausescu/Iliescu. Atunci faceau ture dese cu prietenii in U.R.S.S./Rusia. Ei, acum cateva lucruri s-au schimbat… Si s-au lovit de necunoscut, de nesimtire, de oameni care au vrut sa-i jecmaneasca etc. Ca asa e in viata/Romania.

Tatal meu, om la 50 si de ani, a cumparat cele doua bilete de la o agentie Blue Air din Piatra-Neamt. Pret rezonabil, fericire mare! Se alege cu o coala A4. Ajuns acasa, o studiaza si realizeaza ca nea’ de la agentie i-a gresit data nasterii, l-a intinerit cu 10 ani. Nu ca l-ar fi deranjat, dar ii era ca ramane la usa avionului si nu isi vede unicul copchil plecat in tara lui Voltaire. S-a intors la nenea de la agentie, urmeaza modificarea, stampila si treaba-i rezolvata. Aparent😉

Ajuns iar acasa, incepe sa isi puna intrebari: „Pai si biletele, check-in-ul?”. Mai da o tura la agentie: nenea era deja ofuscat. Tata il intreba de check-in si vine si raspunsul: „Pai il faci pe internet, e gratis. Sau la aeroport, costa 20 de euro. Sau la mine, si iti iau 10 euro”. L-a vazut pe tata deloc internaut, fara prea multa experienta in zboruri cu avionul si s-a gandit sa-l ajute… pentru 10 euro, dat fiind ca operatiunea de check-in este una gratuita pe site-ul Blue Air.

Cu niste prieteni cunoscatori in ale check- in-ului on-line, tata s-a chinuit cateva zile sa realizeze operatiunea pe net. Pe site-ul Blue Air, check-in-ul se poate face cu maxim 14 zile inainte de data zborului. Mai erau 7 zile pana la decolare si canci check-in. Se duce iar la nenea de la agentie. Acesta, catranit, insista cu : „10 euro si te rezolv!”. Tata scoate flacari de dragon pe nas si se gandeste sa anunte protectia consumatorului, pentru ca e inadmisibil sa fie taxat pentru un serviciu care este gratis. Uitai sa va spun ca tata este genul ala de om care nu incalca reguli nici macar atunci cand doarme si vrea ca cei din jurul lui sa respecte cu sfintenie ceea ce e scris in carte/lege. „Naiv”, cum ar spune mama.

Disperare, nervi si panica! Ma suna si imi tine un discurs fara rasuflare: „Pai cum e posibil? Serviciul e gratuit si nea’ asta imi spune sa ii dau 10 euro ca ma rezolva. Ma ia de prost, vrea sa profite de mine ca nu stiu sa butonez un calculator? Pai de ce cu informatiile pe care mi le-a dat in foaia asta nu pot sa fac eu treaba asta on-line? Ma-ta spune sa ii dau aia 10 euro, sa mergem pe burta, ca toti sunt mama-n mana, nu se rezolva nimic cu protectia consumatorului. Pai d-aia avem imagine proasta peste tot in lume, ca ne mancam unii pe altii. Dar nu si nu! Nu e posibil! Pai daca e scris Gartuit acolo pe internet, pai e Gratuit”. Ca sa il calmez, sun eu la Blue Air, serviciul Relatii Clienti din Bucuresti. Era intr-o zi de  sambata, ora 10-11. Imi raspunde un domn foarte ok, ii explic situatia, verifica datele si imi da o adresa de mail pentru a putea face check-in-ul online, scuzandu-se foarte politicos ca a doua modalitate de a face check-in (cea cu numar de confirmare, nume, prenume si destinatie) nu functioneaza prea bine si ma sfatuieste sa o folosesc pe prima (cea cu adresa e-mail si numar de confirmare).  Buuun. Urmez pasii indicati si… Evrika! Pot sa le fac check-in-ul chiar eu, de la Paris. Deci nea’ ala de la agentie a „omis” o informatie vitala, care facea 10 euro🙂. Bun asa!

Concluzie? Pai nea’ de la agentie facea afaceri pe nestiinta si naivitatea unor oameni, iar cei de la Blue Air au UN MARE PLUS din partea mea pentru serviciul Relatii Clienti si UN MARE MINUS pentru modul de functionare a site-ului si decalarea zborului (cu o zi inainte de zbor a fost anuntata o intarziere de 20 de minute,  apoi inca 50 de minute inainte de decolare).

Update: Fostul coleg de liceu venit sa ma viziteze la castel cu borcanul de castraveti murati miam miammmm in dinti, mi-a spus ca si el a avut de-a face cu nea’ de la agentie  si cica lui si sotiei le-a cerut 5 euro acum ceva timp pentru a-i „rezolva” cu check-in-ul… Afacere, nu gluma!!!!

About Nicol

Am vrut sa ma fac educatoare pe la 3 ani. Apoi doctorita. Pe la 14 ani am decis ca vreau sa ma inchid intr-o manastire, sa ma calugaresc. Asa mi-a venit. Am picat examenul de la seminarul teologic de la Agapia din cauza matematicii (?!) Mereu am fost bata la mate. Dupa am facut un liceu de mate-fizica (!?). Da, stiu. WTF Dupa ce am castigat un concurs de creatie organizat de un ziar local, am decis ca menirea mea e sa scriu. Si nu m-am mai oprit. Am facut jurnalism, dar mai multa filosofie. Mama mi-a zis ca o sa mor de foame cu jurnalismul meu si ca era mai bine daca imi placea matematica, ca aveam locul asigurat la o banca. Am fost o rebela! Am scris de la politica si economie, la religie si sex, de la dragoste nebuna la divertisment si iar sex. Nu am murit de foame. Dupa o vizita in Germania, m-am decis sa las Romania in urma. Si am ajuns in Paris, unde m-am decis sa fac si un master. Am vietuit in cel mai glamour oras gri de pe planeta fix 5 ani, dupa care, in septembrie ( pe 1 septembrie) 2016 m-am mutat la Toulouse, mai spre sud-vest, la soare, mai aprope de Spania, ocean si Pirinei. Nu stiu pana cand voi ramane aici, dar imi prieste. Blogul este despre mine, voi, Romania, Paris, Zapping (motanul antisocial cel mai frumos din lune), amour, sex, oameni si animale, intamplari, tandreturi, framantari, vise ce raman sa fie implinite… Luate in ras sau in serios. Dupa situatie. Va invit!

4 responses »

  1. toate companiile „low-cost” sunt la fel. eu am cheltuit 200 euro si am stat 17 ore in aeroport in barcelona din cauza wizz.au intarziat 1h30min ca a venit avionul tarziu din alta parte si am pierdut legatura.

    cred ca le-a dat Marius 5 euro de cap.la cum il stiu de „sarit”.

    • la banii astia, gaseati bilet la tarom. chiar daca tarom nu aterizeaza peste tot in romania, de la bucuresti se pot gasi trenuri spre orasele de destinatie. si se calatoreste confortabil. nu mai pun la socoteala orele idioate la care opereaza companiile low-cost.

  2. Ohooo, Buburuzo! Cate se mai pot intampla cu aceste companii si in aeroporturile de „merde” unde opereaza, nici nu vrei sa stii. Iau si eu belete on-line, fac check-in on-line, cum trebe si mi se rezerva locuri langa iesirile de urgenta (chiar daca se vedea din rezervare ca suntem mama + copchil mic). urcam in avion si incepe circul cu schimbatul locurilor… ca, deh, nu vrea nimeni sa aiba vecin de calatorie un copl mic. tam-tam, bla-bla… lumea revoltata de parca eu am ales locurile. daca le alegeam, stiam ce si cum, dar plateam!
    la plecare, aeroport de….cum ziceam, exces de zel la control: confiscat apa copchilului, dezbracat, descaltat, separat mama de copil la trecerea prin portile alea ce detecteaza metale. copil incepand sa tipe :”nu pleca, mamaaaaaaa!!!”, mama nervoasa, vamesi amuzati si contrariati si cate si mai cate.
    in avion, cumparat apa la pret de desert sahara, ca cea de la super-marche a sfarsit la tomberonul din aeroport.
    la bacau, aterizat cu bine. stat in frig la usa aeroportului ca nu stiu ce nu era gata pentru vamuire…
    cert e ca, prefer sa zbor cu companii NORMALE, nu cu lowuri, care-s low in toate! Multumesc lui Dumnezeu c-am ajuns cu bine!

  3. da da.3 euro un rahat de la festa.bine au preturi bune la bilete si cateodata ajung si la timp.wizz are avioane ff bune dar inghesiute ca sa mearga la capacitate maxima.oricum tarom e scump pt ce ofera.

Lasă un răspuns

