Un Paste cu Ioana d’Arc, in stil medieval

Standard

Balades OrleansOrléans. Aici mi-am „petrecut” ajunul si prima zi de Paste. Petrecut e mult zis, pentru ca a fost un week-end de relax total la niste prieteni care au lasat Parisul pentru acest oras aflat in sudul Capitalei, la vreo ora de calatorit cu trenul. Am nimerit in plina sarbatoare: „Fêtes de Jeanne d’Arc” (29 aprilie-9 mai 2013).  In aceasta perioada se aniverseaza 584 de ani de la eliberarea Orleans-ului de jugul englez (in 1429) catre Ioana d’Arc, devenita eroina atemporala, nu numai in Franta. O sarbatoare medievala, care se tine in fiecare an.

Am descoperit un oras linistit, pestrit, cu destule locuri bune de vizitat. In centru, troneaza Catedrala gotica Sainte-Croix d’Orléans a carei constructii a durat vreo 200 de ani (1601-1829), fiind distrusta si reconstruita de zeci de ori; catedrala este „echipata” cu vitrarii dedicate lui Jeanne d’Arc, care evoca momente din viata eroinei, de la nastere pana la arderea ei pe rug la Rouen. Nu am ratat nici „Maison de Jeanne D’Arc” (3 Place du Général de Gaulle), cu un exterior (refacut, desigur) care respecta stilul epocii, unde am vizitat doar sala de prezentare ( pentru ca atat era oferit publicului fara rezervare) si am urmarit un filmulet de vreo 15 minute care ilustreaza foarte bine parcursul Ioanei d’Arc. Am fost dezamagita de spatiul minuscul, inghesuit si cam saracacios…

Nu am putut sa ratez nici vechiul cartier plin de case medievale „à pan-de-bois”, cu elegante fatade renascentiste. O placere! Din pacate, multe locuri pe care am fi vrut sa le vizitam erau in pregatiri (deci, interzise publicului) pentru eventimentele de pe 7, 8 si 9 mai, zile in care au loc tot felul de concerte, parade, reprezentatii pentru evenimentul „Fêtes de Jeanne D’arc”. Am facut si o plimbare pe malul Loirei care era „umflata” de ploi, dar linistita.

Am dat o raita si prin cateva restaurante, care nu m-au lasat indiferenta. Primul a fost unul care imita stilul american din anii ’50 cu Elvis in boxe – Memphis Coffee. Papa bun, cu valuri de calorii🙂 Dar cu toalete pe care mai bine le-ai evita, daca ar fi posibil: mizere si lipsite de intimitate.

Au Bureau a fost un alt restaurat pe care l-am testat; Un decor „très english”, class, cu un menu foarte plin si imbietor. Cu miile de calorii, desigur. Il recomand claduros, daca sunteti prin preajma!!!

Si ca week-endul sa fie totally medieval, am dat iama in „Game of  Thrones” si uite asa mi-am facut pofta de un nou serial, numai bun de urmarit. Mi-a priit Orléans, a fost bine, pe chill. Mi-a incarcat bateriile, mai ales ca saptamana asta incepe furtuna ;)!!! Uhaa!!!

In acest week-end l-am intalnit si pe presupusul tata al lui Zapping :)!!! Da, Zapping se trage de la Orléans, cum i sade bine unui motan „super beau”🙂.

Bref, Orléans e de vizitat! Frumos ar fi in timpul Sarbatorii Ioanei D’Arc, dar si in septembrie cand e „Le Festival de Loire d’Orléans” (18-22 septembrie), o parada imensa de vapoare traditionale si nu numai.|

About Nicol

Am vrut sa ma fac educatoare pe la 3 ani. Apoi doctorita. Pe la 14 ani am decis ca vreau sa ma inchid intr-o manastire, sa ma calugaresc. Asa mi-a venit. Am picat examenul de la seminarul teologic de la Agapia din cauza matematicii (?!) Mereu am fost bata la mate. Dupa am facut un liceu de mate-fizica (!?). Da, stiu. WTF Dupa ce am castigat un concurs de creatie organizat de un ziar local, am decis ca menirea mea e sa scriu. Si nu m-am mai oprit. Am facut jurnalism, dar mai multa filosofie. Mama mi-a zis ca o sa mor de foame cu jurnalismul meu si ca era mai bine daca imi placea matematica, ca aveam locul asigurat la o banca. Am fost o rebela! Am scris de la politica si economie, la religie si sex, de la dragoste nebuna la divertisment si iar sex. Nu am murit de foame. Dupa o vizita in Germania, m-am decis sa las Romania in urma. Si am ajuns in Paris, unde m-am decis sa fac si un master. Am vietuit in cel mai glamour oras gri de pe planeta fix 5 ani, dupa care, in septembrie ( pe 1 septembrie) 2016 m-am mutat la Toulouse, mai spre sud-vest, la soare, mai aprope de Spania, ocean si Pirinei. Nu stiu pana cand voi ramane aici, dar imi prieste. Blogul este despre mine, voi, Romania, Paris, Zapping (motanul antisocial cel mai frumos din lune), amour, sex, oameni si animale, intamplari, tandreturi, framantari, vise ce raman sa fie implinite… Luate in ras sau in serios. Dupa situatie. Va invit!

Lasă un răspuns

