Care-i diferenta intre un suporter roman si unul francez?

Standard

BracelonaCand vorbim despre fotbal, diferenta este… ca injura in alta limba atunci cand echipa favorita castiga campionatul.

Nu sunt eu o mare microbista, dar imi place sa asist la un meci de fotbal, la televizor sau pe stadion. Recunosc, nu atat de mult cat imi place un meci de rugby, dar rezist cu stoicism timp de 90 minute…

In anii de studentie, am facut chiar parte din cateva galerii bucurestene ale unor echipe de fotbal. De ce? Din curiozitate, mai mult. Si pentru ca imi plac activitatile in aer liber🙂.

Prin 2002, cand eram in deplasare la Ploiesti cu galeria lui Dinamo era sa incasez cateva caramizi in cap. Faceam parte din decor, decorul galeriei, nimic mai mult. Pe vremea aia nu stiam nici cum/ce sa injur . Apoi, cu Steaua s-au mai schimbat treburile: a fost perioada in care am mancat/scuipat cele mai multe seminte din viata mea si am auzit/rostit cele mai fanteziste injuraturi ever. Dar nu am fost niciodata violenta. Experienta mea de „galerista” scuipatoare de seminte si vorbe „fine” s-a oprit aici. Si marturisesc: niciodata nu am inteles de ce fie castiga, fie pierde echipa favorita, manifestarile suporterilor sunt cam aceleasi: lipsite de fair-play. Ce-i drept, niciodata nu am avut o legatura atat de stransa cu vreo echipa de fotbal incat sa fiu mega suporter(a), sa inteleg pasiunea asta nebuna, dar in capul meu o victorie = fericire, imbratisari zbuciumate, dar fara calcat pe capete, dansuri nebune, dar fara geamuri sparte (cel putin, nu intentionat), ce mai, emoti pozitive. Si nu cred ca este un caz/definitie aparte pentru mine, ca sunt femeie, sensibila sau nu.

Am ajuns la concluzia ca suporterii francezi (unii!!!) sunt in acelasi trend, al lipsei de coloana vertebrala. Cel putin asta am vazut zilele trecute cand PSG a castigat campionatul francez. Si PSG nu e Dinamo lu’ Borcea sau Steaua „moutonului” Becali, e Paris Saint-Germain, echipa lu’ Qataru’, tara care, cred eu, in cativa ani va inghiti Franta de tot si va face pe Turnul Eiffel o piscina cu palmieri si bananieri argintii. Ca asa doreste. Si pentru ca isi permite.

Ma uitam la niste poze cu Barcelona si Manchester United, la cum isi sarbatoreau suporterii idolii. Respect! Cei de la PSG, in asteptarea jucarorilor, s-au apucat de distrus masini si cafenele, lansat fumigene, batut politisti, speriat de moarte turisti adunati la Trocadéro, la Turnul Eiffel, vandalizat buticuri de marca gen Louis Vuitton de pe Champs Elysée si etc. Ce ca mi-e in Piata Revolutiei/Constitutiei/Universitatii sau in inima Parisului? „Fair-play”-ul e, uneori, acelasi.

About Nicol

Am vrut sa ma fac educatoare pe la 3 ani. Apoi doctorita. Pe la 14 ani am decis ca vreau sa ma inchid intr-o manastire, sa ma calugaresc. Asa mi-a venit. Am picat examenul de la seminarul teologic de la Agapia din cauza matematicii (?!) Mereu am fost bata la mate. Dupa am facut un liceu de mate-fizica (!?). Da, stiu. WTF Dupa ce am castigat un concurs de creatie organizat de un ziar local, am decis ca menirea mea e sa scriu. Si nu m-am mai oprit. Am facut jurnalism, dar mai multa filosofie. Mama mi-a zis ca o sa mor de foame cu jurnalismul meu si ca era mai bine daca imi placea matematica, ca aveam locul asigurat la o banca. Am fost o rebela! Am scris de la politica si economie, la religie si sex, de la dragoste nebuna la divertisment si iar sex. Nu am murit de foame. Dupa o vizita in Germania, m-am decis sa las Romania in urma. Si am ajuns in Paris, unde m-am decis sa fac si un master. Am vietuit in cel mai glamour oras gri de pe planeta fix 5 ani, dupa care, in septembrie ( pe 1 septembrie) 2016 m-am mutat la Toulouse, mai spre sud-vest, la soare, mai aprope de Spania, ocean si Pirinei. Nu stiu pana cand voi ramane aici, dar imi prieste. Blogul este despre mine, voi, Romania, Paris, Zapping (motanul antisocial cel mai frumos din lune), amour, sex, oameni si animale, intamplari, tandreturi, framantari, vise ce raman sa fie implinite… Luate in ras sau in serios. Dupa situatie. Va invit!

Lasă un răspuns

