Trubadurii de la metroul parizian

Standard

Metrou ChateletTrenul si metroul sunt mijloace de transport pe care le utilizez aproape zilnic. Asta pentru ca reteaua de transport in comun la Paris este foarte bine pusa la punct atunci cand nu exista greve, care sunt destul de frecvente. Sau frunzele nu cad pe sine, ninsoarea nu este mai mare de 2,5 cm (da, francezii chiar se panicheaza la 3 cm de zapada), nu ploua de 2 ore (si apa multa este un motiv de abramburit orarele trenurilor)  sau nu exista sinucideri (acestea sunt mai dese atunci cand nu ploua, nu ninge, nu sunt greve… ca sa existe o diversitate, desigur ). Daca locuiesti pe langa Paris si vrei sa te duci cu  masina proprie si personala la jobul din Capitala, inseamna ca esti foarte rabdator, adori sa stai in aglomeratie, sa petreci ore in sir in cautarea unui loc de parcare, ai nervii tari sau/si esti nebun de legat, pur si simplu.

Eu ador sa calatoresc de la castelul meu de la Versailles pana la Paris cu trenul. Fac in jur de 12 minute. Sau 24, daca e sa se opreasca in toate statiile. In timpul masterului, pe care il faceam la o universitate care era in nordul Parisului, am citit vreo doua rafturi de carti. Pentru ca dupa tren luam metroul vreo 40 de minute. Eiii, in perioada aia am realizat ca imi place „sa ma dau cu metroul”.

Metroul parizian are o viata foarte activa. Nu este doar un mijloc de transport. El are flora si fauna proprie (despre care ti-am povestit aici, aici, aici si aici si o sa mai fie). Dar si cultura. Muzicala, in deosebi.

Ce-mi mai place mie dimineata, cand adormita si catranita, imi bucur urechea cu acorduri de saxofon. Baga nenea ala niste reprezentatii de-ti vine sa-l asculti ore in sir: din Titanic (film pe care, la tineretea mea, l-am vazut de vreo 7 ori, la care am plans de tot atatea ori. La cinema!!!), Michael Jackson (sunt super Fan) etc. Si nu e sigurul. La Châtelet (o statie de metrou din Paris) dau foarte des peste o mini-orchestra de muzicieni. La Louvre dau peste o tanti cu ditamai contrabasul. Chitari, clarinete, acordeoane, trompete etc –  toate bucura urechea mea si a celor care sunt in tranzit, banui.

metrou paris Palais Royal - Musee du Louvre

Si nu oricine poate canta la metrou. Pentru a da reprezentatii la metou, esti supus unui casting. Unul drastic! Ce poti sa castigi? Simpatia trecatorilor, niste maruntis, posibilitatea de a fi descoperit de case de productii, de a canta in festivaluri gen Solidays, de exemplu. Si in Franta sunt destui atristi care si-au inceput cariera la metrou. Pentru a da in exemplu- Irma, cantareata al carei album a fost finantat de fani cu My Major Company.

Irma – I know par MyMajorCompany

About Nicol

Am vrut sa ma fac educatoare pe la 3 ani. Apoi doctorita. Pe la 14 ani am decis ca vreau sa ma inchid intr-o manastire, sa ma calugaresc. Asa mi-a venit. Am picat examenul de la seminarul teologic de la Agapia din cauza matematicii (?!) Mereu am fost bata la mate. Dupa am facut un liceu de mate-fizica (!?). Da, stiu. WTF Dupa ce am castigat un concurs de creatie organizat de un ziar local, am decis ca menirea mea e sa scriu. Si nu m-am mai oprit. Am facut jurnalism, dar mai multa filosofie. Mama mi-a zis ca o sa mor de foame cu jurnalismul meu si ca era mai bine daca imi placea matematica, ca aveam locul asigurat la o banca. Am fost o rebela! Am scris de la politica si economie, la religie si sex, de la dragoste nebuna la divertisment si iar sex. Nu am murit de foame. Dupa o vizita in Germania, m-am decis sa las Romania in urma. Si am ajuns in Paris, unde m-am decis sa fac si un master. Am vietuit in cel mai glamour oras gri de pe planeta fix 5 ani, dupa care, in septembrie ( pe 1 septembrie) 2016 m-am mutat la Toulouse, mai spre sud-vest, la soare, mai aprope de Spania, ocean si Pirinei. Nu stiu pana cand voi ramane aici, dar imi prieste. Blogul este despre mine, voi, Romania, Paris, Zapping (motanul antisocial cel mai frumos din lune), amour, sex, oameni si animale, intamplari, tandreturi, framantari, vise ce raman sa fie implinite… Luate in ras sau in serios. Dupa situatie. Va invit!

2 responses »

  1. Mie una nu prea ma incanta faptul ca in fiecare dimineata imi canta romanii in urechi în metrou + faptul ca iti mai trage si o injuratura daca nu le dai nimic… T asigur ca nici francezii nu prea îi agreaza decat sambata cand sunt beţi.

  2. heiiii!!!
    Pai nu ma refeream la romanii care canta la metrou, care sunt, de cele mai multe ori, in ilegalitate acolo. Ma refer la artisti, la cei cu permis de a canta la metrou indeosebi

Lasă un răspuns

