Pe-nserat, la Montmartre

Standard

Parisul de susSaptamana trecuta, dupa o zi caniculara (cum rar traiesti la Paris) si burdusita cu shopping ( ca doar sunt soldurile, nu?) m-am lasat pierduta pe stradutele de pe la Montmartre. Unul dintre locurile mele preferate nu numai din Paris, ci din toata lumea asta larga. De ce? Pai de unde sa incep? Este ceva in aerul fostului satuc, actual cartier, ceva care ma face sa ma simt…acasa, in mediul meu. O fi La Place du Tertre, „atelierul sub cerul liber”, in care artisti cunoscuti/necunoscuti iti fac portretul sau vreo caricatura suie, o fi izul de carti vechi sau terasele la care trubadurii zdranganesc din chitari, spectacolele stradale, sorbitul unui Monaco privind Parisul de la inaltimea celor 130 de metri (altitudinea la care se afla locul), mirosul de clatite sarate cu jambon si branza… habar n-am.

Am vizitat acest loc si iarna, si pe ploaie si pe vant si pe soare si mereu il gasesc altfel, il percep diferit! E MAGNIFIQUE! Iar pe-nserat, ce sa spun? E… de vis! In fapt, pentru mine, toata zona asta (in care includ si Pigalle) reuneste toate elementele, starile, senzatiile pe care  Parisul intreg mi le transmite. Ca Montmartre  imi imaginam eu tot Parisul inainte sa ne contopim noi 2 (eu si el, Parisul) acum aproape 2 ani.

Toate minunatiile se afla intr-un singur loc simplu, care transpira arta, jovialitate, libertate… viata boema:  basilica Sacré Cœur, Spatiul Dalli, Muzeul Montmartre, bistro-ul Le Consulat (odata locul de intalnire pentru pictori ca Picasso, Van Gogh, Monet, Sisley, Toulouse- Lautrec etc), cabaretul „Au lapin agil”, unul dintre cele mai vechi din Paris (promit sa-i fac o vizita, sa-l cunosc mai bine), viile de pe strada Saint Vincent (langa „Au lapin agil”) plantate prin 1930 pentru a impiedica expansiunea imobiliara in satul Montmartre🙂 si muuulte cotloane numai bune sa te pierzi.

Plimbarile astea ma fac realizez ca eu chiar locuiesc intr-un loc magic si sunt de-a dreptu’ binecuvantata/infinit norocoasa sa am sansa incredibila sa-mi bucur ochii si simturile, de cate ori vreau, cu aceste minunatii.  Multumesc, domnului dintre nori! (suntem buni prieteni, ne permitem sa ne „tragem de sireturi” uneori)😉.

Demonstratie!

About Nicol

Am vrut sa ma fac educatoare pe la 3 ani. Apoi doctorita. Pe la 14 ani am decis ca vreau sa ma inchid intr-o manastire, sa ma calugaresc. Asa mi-a venit. Am picat examenul de la seminarul teologic de la Agapia din cauza matematicii (?!) Mereu am fost bata la mate. Dupa am facut un liceu de mate-fizica (!?). Da, stiu. WTF Dupa ce am castigat un concurs de creatie organizat de un ziar local, am decis ca menirea mea e sa scriu. Si nu m-am mai oprit. Am facut jurnalism, dar mai multa filosofie. Mama mi-a zis ca o sa mor de foame cu jurnalismul meu si ca era mai bine daca imi placea matematica, ca aveam locul asigurat la o banca. Am fost o rebela! Am scris de la politica si economie, la religie si sex, de la dragoste nebuna la divertisment si iar sex. Nu am murit de foame. Dupa o vizita in Germania, m-am decis sa las Romania in urma. Si am ajuns in Paris, unde m-am decis sa fac si un master. Am vietuit in cel mai glamour oras gri de pe planeta fix 5 ani, dupa care, in septembrie ( pe 1 septembrie) 2016 m-am mutat la Toulouse, mai spre sud-vest, la soare, mai aprope de Spania, ocean si Pirinei. Nu stiu pana cand voi ramane aici, dar imi prieste. Blogul este despre mine, voi, Romania, Paris, Zapping (motanul antisocial cel mai frumos din lune), amour, sex, oameni si animale, intamplari, tandreturi, framantari, vise ce raman sa fie implinite… Luate in ras sau in serios. Dupa situatie. Va invit!

One response »

  1. Montmartre este și locul meu preferat din Paris, desi multa lume spune ca este cel mai murdar și nesigur loc din Paris… in fine. Ideea este ca eu de cate ori merg la Paris, ma cazez in Montmartre și la fel o sa fac si pe viitor. Ma bucur mult ca ai spus ca adori si tu acest cartier boem al Parisului. Mor de dorul lui, ferice de tine ca esti acolo😉

Lasă un răspuns

