Versailles, mon amour…

Standard

Pe loc repausAcum doua week-end-uri (14-15 septembrie) au fost Zilele Patrimoniului in Franta. Este un moment in care toate edificiile/monumentele culturale sunt  deschise publicului, cu acces gratuit, desigur. Si un moment in care francezul sarbatoreste si se mandreste cu tot ce e al lui- de la branza de capra cu miros de sosete statute de 5 saptamani juma’ pana la castelul poleit (pacat ca a cam inceput si el sa vanda pe la arabi castele si etc… criza, ce sa-i faci? Dar mai are destule treburi ale lui…)

A fost un alt prilej sa imi bucur ochii si simturile cu frumusetile locale, dar sa ma si gandesc, asa, cu un soi de amaraciune la Romania mea. Intotdeauna i-am invidiat (si pretuit) pe francezi atunci cand vine vorba de felul in care tin ei cu dintii de patrimoniul lor, de cat de bine stiu sa pretuiasca si sa scoata in fata tot ce au ei mai de pret.

Ei, francezii, spre deosebire de cei mai multi dintre romani, nu ar darama o casa veche de 100 de ani pentru a inalta o oribilitate cu termopane, facand sa dispara orice urma de valoare a trecutului, voind sa-si ascunda, parca, identitatea. El, francezul, stie sa faca si din cea mai imputita branza o emblema, sa o valorifice si sa o conserve, sa aiba grija de ea. El, romanul, daca ar avea o asemenea branza, ar distruge-o prin ardere si i-ar impastia cenusa in neant sau ar  ingropa-o adanc in fundul pamantului. Sau ar vinde-o cuiva pe 2 lei pentru a-si lua o branza topita, in tipla, care nu pute. D-aia de are toata lumea. Si asa ma enervez eu cateodata de-mi ies pe nari flacari de 5 metri cand stiu ca romanul are si el branzele lui si conacele boieresti, dar nu stie sa le aprecieze. Revin cu incrancenarea asta intr-un post viitor. Acum sa ma calmez, zic!

Si cum ploaia se lasa asteptata la Versailles (like always), am dat un tur prin oras. M-am simtit bizar, pentru ca eu imi cunosc orasul destul de calm, dar in duminica de 15 septembrie toti verseiezii erau iesiti la plimbare.  Cu copii cu tot, cei 3 din dotare, care urla rar spre deloc, purtand cu grija camasuta atent calcata, pulovarasul de casmir si freza impecabila. Si educati. Prea educati.

Si mi-am admirat orasul, care este atat de frumos ca-mi dau lacrimile. De fericire, desigur! Si tare o sa mai plang atunci cand ma voi muta in Sud, la soare. O sa plang uitandu-ma la pozele astea.

About Nicol

Am vrut sa ma fac educatoare pe la 3 ani. Apoi doctorita. Pe la 14 ani am decis ca vreau sa ma inchid intr-o manastire, sa ma calugaresc. Asa mi-a venit. Am picat examenul de la seminarul teologic de la Agapia din cauza matematicii (?!) Mereu am fost bata la mate. Dupa am facut un liceu de mate-fizica (!?). Da, stiu. WTF Dupa ce am castigat un concurs de creatie organizat de un ziar local, am decis ca menirea mea e sa scriu. Si nu m-am mai oprit. Am facut jurnalism, dar mai multa filosofie. Mama mi-a zis ca o sa mor de foame cu jurnalismul meu si ca era mai bine daca imi placea matematica, ca aveam locul asigurat la o banca. Am fost o rebela! Am scris de la politica si economie, la religie si sex, de la dragoste nebuna la divertisment si iar sex. Nu am murit de foame. Dupa o vizita in Germania, m-am decis sa las Romania in urma. Si am ajuns in Paris, unde m-am decis sa fac si un master. Am vietuit in cel mai glamour oras gri de pe planeta fix 5 ani, dupa care, in septembrie ( pe 1 septembrie) 2016 m-am mutat la Toulouse, mai spre sud-vest, la soare, mai aprope de Spania, ocean si Pirinei. Nu stiu pana cand voi ramane aici, dar imi prieste. Blogul este despre mine, voi, Romania, Paris, Zapping (motanul antisocial cel mai frumos din lune), amour, sex, oameni si animale, intamplari, tandreturi, framantari, vise ce raman sa fie implinite… Luate in ras sau in serios. Dupa situatie. Va invit!

Lasă un răspuns

