Craciun in Za Sud (II)

Standard

Primaria Nay de CraciunDupa vizita Mosului, care a venit si cu bilete la Moulin Rouge in dinti (Muhahahahahaha!!!!!), sejurul in Za Sud a continuat. In comparatie cu anul trecut, a fost mai activ😉.

Si uite asa, in dimineata urmatoare, la un ceai aburind, pe o zi ploioasa (ca asa e in Za Sud, uneori😉 ), m-am pus pe rasfoit stufosul La République des Pyrénées  . Dupa un Sudoku rapid, ochii mi-au cazut pe un articol despre un grup rock din Pau, Wave Mountain. Cum imi place sa ma arunc in necunoscut, sa ma las surprinsa (si sunt, de cele mai multe ori, placut surprinsa), ne propunem sa merem, pe seara, sa-i ascultam pe baietii de la Wave Mountain in orasul apropiat, Pau. Si supriza a fost una foarte placuta, desigur. In fata unui public nu foarte numeros (semn ca foie gras-ul i-a doborat pe multi), baietii foarte tineri de la Wave Mountain (chiar daca lumina era difuza, semnele pubertatii erau destul de vizibile ;)))) ) au facut show. Talentati, micutii! Iar chitaristul bag seama ca e un showman/boy adevarat! Ne-a priit. Dupa, a urmat o mica plimbare prin minunatul Pau (admirand tenisii atarnati de firele electrice😉 ) si niste povesti de adormit copiii. Am descoperit printre cadourile aduse de Mosu’ pentru mica printesa Margaux (rasfatata familiei) povestile si ilustratiile lui Eric Puybaret. Si va asigur, dupa ce le lecturati, veti avea cele mai colorate vise ever🙂.

Dupa, iar am dat in mintea copiilor: m-am bagat in jocurile printesei Margaux: am contribuit la construirea hotelului Playmobil de 4 stele. Cu upgrade, desigur. Apoi m-am bagat in plina aglomeratie cu camionul de inghetata (cu Embouteillage des voitures -Rush hour). E un joc pentru cei intre 8 si 120 de ani, deci ma incadrez😉. A urmat o piesa de teatru la Nay, in cadrul Festivalului de basme de la Maison Carrée (monument istoric ce dateaza de prin secolul al XVI lea)Si uite asa m-am trezit intr-un pod plin de instrumente muzicale vorbitoare, alaturi de care am facut inconjorul lumii. Eu, piticii prezenti si cativa parinti. Ce noroc pe mine!!!!

In zile ce au urmat, am facut si o vizita la o crescatorie de cai, un film la un cinema din Pau (Casse-tête chinois, destul de bun, tinand cont precendetele L’auberge espagnol, Les Poupées russes ) si sejurul s-a incheiat cu o vizita la Castelul de la Pau, unde si-a facut veacul Henri IV, rege al Frantei, primul al dinastiei Bourbons. Am urcat cu furnicularul electric, si de la 30 de metri am putut admira gradinile exotice cu palmieri, dar si Pirineii in zare. Si la pas, usor, pe Bulevardul Pirineilor, am ajuns la castel.

Cu vreo 800 de ani de istorie si aflat, partial, in renovari, Castelul este un Must daca esti prin preajma. Pe mine m-a impresionat colectia de tapiterie, covoarele tesute aflate pe preti. O atentie incredibila asupra detaliilor… Iar daca e sa dai peste ghidul nostru, o blonda mignona, usor isterica😉 („Nu atingeti exponateleeeee!!!”), vizita va fi si mai interesanta: tanara deschidea usile zavorate cu chei mari si grele, pastrand misterul pana in ultima clipa, acorda o atentie deosebita asupra celor mai mici detalii, iar felul de a expune legendele si faptele reale ale locului te tinea cu sufletul la gura…

Si tare sper ca urmatoarea vizita in Sud sa fie si mai prolifica din punct de vedere al descoperirilor. Pe lista e deja trecut satul basc Saint-Jean-Pied-de-Port. Yahooooooooo!!!!

Rewind! Dupa cum stii, la plecare spre Za Sud, garçonu’ a taiat curentu’ de la castel de la contuar. Si a uitat ca frigideru’ e plin cu si de carne de toate felurile. Eiii, am incercat sa trimitem cheile, in regim de urgenta, prin posta la un prieten, sa ne scoata hienele din frigider. Si uite asa am aflat ca posta de la Nay e ca mai orice posta „care se respecta” din lumea asta. Adica o zi lucreaza si 5 sta. Ca orice functionar. In concluzie, trimise luni, pe 23 decembrie, la prima ora, cheile au ajuns pe 30 la Paris. O data cu noi. Numa’ ca ele au ajuns pe dimineata ;))))). Multumesc, posta de la Nay. U rock!!

Si dupa un Revelion ce incepuse foarte bine cu Lou Bega in rol principal ( din motive de deghizare :))))) ), pe acordurile clasicului „Dragostea din tei” (inca un hit undeva pe langa Orléans), intr-o companie placuta, dar cu o gazda mai searbada decat o mumie, ne-am reluat viata la castel. Prima rezolutie – sa te gandesti de cel putin 2 ori atunci cand iei o decizie importanta. Mai ales daca ti se propune un astfel de Revelion. Si ai baut vreo 3 Monaco😉. The show must go on! Si la Multi Ani Santatosi si Voiosi, dragilor!!! Daaaa,  voi!!!

About Nicol

Am vrut sa ma fac educatoare pe la 3 ani. Apoi doctorita. Pe la 14 ani am decis ca vreau sa ma inchid intr-o manastire, sa ma calugaresc. Asa mi-a venit. Am picat examenul de la seminarul teologic de la Agapia din cauza matematicii (?!) Mereu am fost bata la mate. Dupa am facut un liceu de mate-fizica (!?). Da, stiu. WTF Dupa ce am castigat un concurs de creatie organizat de un ziar local, am decis ca menirea mea e sa scriu. Si nu m-am mai oprit. Am facut jurnalism, dar mai multa filosofie. Mama mi-a zis ca o sa mor de foame cu jurnalismul meu si ca era mai bine daca imi placea matematica, ca aveam locul asigurat la o banca. Am fost o rebela! Am scris de la politica si economie, la religie si sex, de la dragoste nebuna la divertisment si iar sex. Nu am murit de foame. Dupa o vizita in Germania, m-am decis sa las Romania in urma. Si am ajuns in Paris, unde m-am decis sa fac si un master. Am vietuit in cel mai glamour oras gri de pe planeta fix 5 ani, dupa care, in septembrie ( pe 1 septembrie) 2016 m-am mutat la Toulouse, mai spre sud-vest, la soare, mai aprope de Spania, ocean si Pirinei. Nu stiu pana cand voi ramane aici, dar imi prieste. Blogul este despre mine, voi, Romania, Paris, Zapping (motanul antisocial cel mai frumos din lune), amour, sex, oameni si animale, intamplari, tandreturi, framantari, vise ce raman sa fie implinite… Luate in ras sau in serios. Dupa situatie. Va invit!

Lasă un răspuns

