Imediat! Adica maine

Standard
credit foto: ninjawithglasses.deviantart.com

credit foto: ninjawithglasses.deviantart.com

Imi e cunoscut termenul „imediat„, il folosesc si eu. De exemplu: daca cineva ma intreaba „Imi trimiti si mie un e-mail cu adresa ta? ” Eu, in cazul in care doritorul/doritoarea nu este un psihopat/a ii raspund: „Da. Imediat!„. Imediat insemnand numaidecat, cu o marja de eroare de 10 secunde sa zicem, cat scriu adresa si apas pe „send”. Si daca nu pot sa o trimit IMEDIAT, comunic respectivei persoane ca ma voi ocupa de mail in cursul zilei, saptamanii, lunii, anului. De cele mai multe ori, dau o data fixa. Cam defecta, stiu😉

M-am uitat si in DEX

imediat la romani

Deci cunosc bine notiunea de „imediat”. Si stiu sa o si folosesc.

In Romania, garçonu’ care lucra cu romani, ma batea la cap: „Ah, azi iar mi-a zis colegul ca imi aduce dosarul IMEDIAT si a venit peste 4 ore. Trebuie sa ma obisnuiesc : in Romania, „Imediat” nu inseamna niciodata Acum/Indata”. Bineinteles nu generalizam treburile, dar nu stiu cum avea norocul sa dea peste romani pentru care Imediat = peste cateva ore bune. Chiar maine.

In Franta, treaba cu „Imediat” sta cam la fel. Luni, pe la ora 12, primesc un apel telefonic de la o tanti (frantuzoiaca, desigur) care ma asigura ca imi trimite toate informatiile despre ora, locul intalnirii pe mail „TOUT DE SUITE„. Adicalea imediat, dupa mintea mea. Si bineinteles, nu am primit nimic IMEDIAT. Ci a doua zi, marti, la ora 9 juma’ dimineata. Intalnirea era in aceeasi zi de marti, la ora 11.30 prin nordul Parisului. Pana imi chemam eu caleasca la Versailles care sa ma duca la tren, pana mai schimbam un metrou, doua, treaba era cam ratata…

Si nu e ca si cum ar fi prima oara cand intalnesc termenul „TOUT DE SUITE” utilizat doar asa… aiurea-n tramvai.

Mai uitai si la ei in dictionar si explicatia este aceeasi.

tout de suite

Numai ca francezul e complicat din fire (sau se vrea a fi complicat) si plin de exceptii de la regula (mai ales parizianul). Totul se adapteaza in functie de starea de spirit (lehamite, de cele mai multe ori), momentul zilei (tanti m-a sunat luni, era deja tare obosita dupa week-end; era ora pranzului, mintea ei era impanzita de enigme de importanta majora, gen ce va manca, cu cine va petrecere pauza de masa de o ora spre doua ore, apoi cu cine va bea cafeaua digestiva… si ce va face in cele 3 ore lungi pana la sfarsitul programului, cand va sparge usa la 6 fix pentru a iesi la terasa dupa o zi asa grea…). Deci „tout de suite” e mai bine… maine, la cafeaua de dimineata, cand se dezmeticeste dupa o zi de luni ingrozitoare ce vine dupa un week-end plin.

La romanul pentru care „imediat” inseamna „peste 4 ore„, toata treaba vine din dorinta „de a nu cadea de prost” in fata sefului, colegului (pentru ca e clar ca a lasat treaba pe ultima suta de metri, sperand in sinea lui sa nu fie tras la raspundere), iar cele 4 ore sunt destinate infaptuirii proiectului, lucrarii etc.

La francez, nerespectarea termenului „imediat” vine din dorinta suprema de a se menaja, de a nu se obosi prea mult muncind, pentru ca activitatile care nu tin de job, in timpul jobului, sunt cele mai importante pentru el. Foloseste termenul „imediat” din masochism, doar pentru a-si creste fluxul de adrenalina, iar apoi isi da rapid seama ca a obosit si trebuie sa se menajeze, ca nu cumva sa depaseasca niste limite.

Eu te-am prevenit, ca sa stii, „imediat” e pentru creduli…

About Nicol

Am vrut sa ma fac educatoare pe la 3 ani. Apoi doctorita. Pe la 14 ani am decis ca vreau sa ma inchid intr-o manastire, sa ma calugaresc. Asa mi-a venit. Am picat examenul de la seminarul teologic de la Agapia din cauza matematicii (?!) Mereu am fost bata la mate. Dupa am facut un liceu de mate-fizica (!?). Da, stiu. WTF Dupa ce am castigat un concurs de creatie organizat de un ziar local, am decis ca menirea mea e sa scriu. Si nu m-am mai oprit. Am facut jurnalism, dar mai multa filosofie. Mama mi-a zis ca o sa mor de foame cu jurnalismul meu si ca era mai bine daca imi placea matematica, ca aveam locul asigurat la o banca. Am fost o rebela! Am scris de la politica si economie, la religie si sex, de la dragoste nebuna la divertisment si iar sex. Nu am murit de foame. Dupa o vizita in Germania, m-am decis sa las Romania in urma. Si am ajuns in Paris, unde m-am decis sa fac si un master. Am vietuit in cel mai glamour oras gri de pe planeta fix 5 ani, dupa care, in septembrie ( pe 1 septembrie) 2016 m-am mutat la Toulouse, mai spre sud-vest, la soare, mai aprope de Spania, ocean si Pirinei. Nu stiu pana cand voi ramane aici, dar imi prieste. Blogul este despre mine, voi, Romania, Paris, Zapping (motanul antisocial cel mai frumos din lune), amour, sex, oameni si animale, intamplari, tandreturi, framantari, vise ce raman sa fie implinite… Luate in ras sau in serios. Dupa situatie. Va invit!

Lasă un răspuns

