Moulin Rouge, placerea mea vinovata si asumata ;)

Standard

Moulin RougeCand spui „Paris”, la ce te gandesti? Primele treburi care-mi vin in cap sunt: gramada de fiare numita Tour Eiffel (pe care o prefer pe-nserat), Moulin Rouge, Versailles, Sarko etc. Si cu mana pe inima spun ca Moulin Rouge „trezeste” mai multe in mine, decat Sarko😉. Iar dupa experienta de sambata seara, pot spune ca „extraz” este un cuvant mult prea fad pentru ceea ce am trait pe Boulevardul Clichy, numarul 82…

Mi-am dorit dintotdeauna sa ajung la un spectacol cu Doriss Girls la „Le Palais de la danse et de la femme” si, prin minune, Mos Craciun mi-a citit gandurile si mi-a indeplinit dorinta arzatoare. Barbosu’ asta simpatic are pile cred, deoarece m-a plasat destul de aproape de scena. Si mi-a si udat gatlejul cu o cupa de sampanie… ca French Cancanu’ sa nu fie „pe uscat”😉

Ce pot spune? Pai inca imi este greu sa imi revin. Ajunsi cu jumatate de ora inainte sa inceapa spectacolul „Feeria” (ca asa cere regulamentul), intr-un decor stil „Belle Epoque” intr-o sala de 850 locuri, cu afise ale artistilor care s-au perindat pe scena acestui cabaret mitic (de la Edith Piaf la Frank Sinatra si Liza Minnelli), lumina difuza, veioze rosii, am fost condusi, galant, la masa noastra. Nu m-am putut abtine si m-am „echipat” in rochie rosie, desigur. Pai sa fim in ton, nu?

In sala plina ochi, sampaniile „pocneau” peste tot!!! Ma uitam in public: oameni de toate culorile si natiile posibile, langa noi… niste americani.

Luminile se stang, cortina se ridica si incepe spectacolul: timp de 1h30… m-am lasat subjugata de zgomotul perlelor ce acopreau corpurile divin sculptate ale femeilor de pe scena. Nu am vazut in viata mea atat de multe femei frumoase, cu sani sublimi (sublim de mici), cu niste corpuri… „mama, care m-ai facut…”. Oricat de misogin, invidioas/a pe femei frumoase… nu ai cum sa nu te indragostesti… macar de una, hai cinci🙂.

In prima parte a spectacolui, am avut impresia ca sunt intr-un spectacol Disney. Cu sani goi, desigur. In sensul buuun!!! Fetele cantau, decorurile si costumele erau parca desprinse din basme cu pirati, cadane&co… Ce sa mai zic de faptul ca pe scena era si o armata de Keni (stii tu… Ken, prietenul lui Barbie). Nici nu stiam ca in spectacol vor fi atat de multi barbati (parca vreo 11, dupa ultima mea numaratoare ) . Dezamagirea a fost ca s-au dezbracat doar la pieptul gol, dar mai bine asa decat deloc, nu?

Apoi, toata scena s-a transformat intr-o piscina din sticla in care o tanara inota si facea tot felul de jonglerii cu pitoni. Impresionat! Ce sa mai zic si de cuplul pe role cu un numar care m-a facut sa-mi scuip de cateva ori in san? Apoi circul cu „animale salbatice in sanii goi” si corpuri divine ( nu sunt eu o fana a circului, dar m-as duce la un astfel de circ… saptamanal),  a urmat Le Freanch Cancan(un fel de Quadrille, dar muuuult mai spectaculos si mai kinkinos) cu tipete, jupoane, acrobatii – preferatul meu, desigur! Mai ca-mi venea sa urc si eu pe scena, dar decat sa ma fac de ras ca nu pot face spagatul… mai bine mai bag un  pahar de sampanie si o tipatura, ca la astea mi’s buna.

In pasi de Java, rock’n’roll&co, am vizionat omagiul adus pariziencelor de-a lungul timpului (femeile frumoase si libere, de care nu ai cum sa nu te indragostesti) . Ma rog, aici am dubii… Daca pariziencele ar fi ca femeile vazute pe scena la Moulin Rouge (femei care in marea lor majoritate nici nu sunt frantuzoiace), as avea dureri de gat tot timpul la cat as intoarce capul dupa ele; ce sa mai zic de saracii barbati…

Ce sa mai zic? A fost o seara de vis.. implinit! Chiar si toaletele, zau! M-as fi tavalit pe jos la cat de frumos si curat era. Sa mai spun ca la iesire era ditamai coada pentru cel de-al doilea spectacol al fetelor Doriss? Nici nu vreau sa stiu cat muncesc, ce mananca, ce igiena „draconica” de viata au fetele astea… Cred ca nu au pus gura pe un hot dog in viata lor (sau ma rog, de cand sunt dansatoare din jupoane la Moulin Rouge).

Merita macar o data in viata sa vezi Feeria la Moulin Rouge!!! Tare mi-ar fi placut sa asist la un astfel de spectacol pe la inceputurile cabaretului, pe la inceputul anilor 1900, in plina exuberanta culturala, sa ma dantuiesc si eu pe scena intr-un French Cancan;). Si bineinteles, sa locuiesc pe undeva prin Montmartre… Ahhh la Belle Époque….

Acum ca m-am starnit, „mai am un singur dor”, vorba poetului: sa dau o tura si pe la Crazy Horse si Mugler Follies ….

P.S: Cum este interzisa inregistrarea, fotografirea in timpul spectacolului, nu vreau decat sa va introduc in atmosfera cu putinele fotografii avant si après spectacol. Asa, ca sa va fac pofta😉

About Nicol

Am vrut sa ma fac educatoare pe la 3 ani. Apoi doctorita. Pe la 14 ani am decis ca vreau sa ma inchid intr-o manastire, sa ma calugaresc. Asa mi-a venit. Am picat examenul de la seminarul teologic de la Agapia din cauza matematicii (?!) Mereu am fost bata la mate. Dupa am facut un liceu de mate-fizica (!?). Da, stiu. WTF Dupa ce am castigat un concurs de creatie organizat de un ziar local, am decis ca menirea mea e sa scriu. Si nu m-am mai oprit. Am facut jurnalism, dar mai multa filosofie. Mama mi-a zis ca o sa mor de foame cu jurnalismul meu si ca era mai bine daca imi placea matematica, ca aveam locul asigurat la o banca. Am fost o rebela! Am scris de la politica si economie, la religie si sex, de la dragoste nebuna la divertisment si iar sex. Nu am murit de foame. Dupa o vizita in Germania, m-am decis sa las Romania in urma. Si am ajuns in Paris, unde m-am decis sa fac si un master. Am vietuit in cel mai glamour oras gri de pe planeta fix 5 ani, dupa care, in septembrie ( pe 1 septembrie) 2016 m-am mutat la Toulouse, mai spre sud-vest, la soare, mai aprope de Spania, ocean si Pirinei. Nu stiu pana cand voi ramane aici, dar imi prieste. Blogul este despre mine, voi, Romania, Paris, Zapping (motanul antisocial cel mai frumos din lune), amour, sex, oameni si animale, intamplari, tandreturi, framantari, vise ce raman sa fie implinite… Luate in ras sau in serios. Dupa situatie. Va invit!

One response »

  1. In urma cu ceva timp, vreo trei ani cred, am vazut un reportaj despre Moulin Rouge, in care (reportaj) protagoniste erau doua dansatoare romance. Frumoase, talentate si foarte aplaudate. E foarte posibil ca si din trupa actuala sa faca parte si fete de pe la noi.

Lasă un răspuns

