Ah, la Dolce Vita si orgasme nenumarate

Standard

Ti amo tanto SusiDupa cum stii, acum cateva saptamani am fost la Roma pentru patru zile. Pentru prima oara. Am prins o vreme superba. Si am gasit un oras ticsist de turisti. Si mult prea multa mizerie…

Am aterizat de la aeroportul Fiumicino cu naveta – 5 euro. Pomana pe langa preturile de la Paris (16 euro pentru cam acelasi traseu, dar cu drumuri mai bune, ce-i drept). Am ajuns la hotelul Il Papavero, un hotel de o stea (nici nu-ti trebuie mai mult atunci cand vii sa vizitezi – ai nevoie de un pat si o perna buna pe care sa pui  capul seara). Si a fost chiar foarte bine, am avut de toate. Chiar si romani la receptie, tare dornici sa ne ajute cu detalii despre cum, unde si ce sa vizitam.

Orgasm, dupa orgasm. Asa a fost Roma, desi la inceput am fost nitel dezamagita de niste pui cu partofi la cuptor (deh, nu-i o treaba italiana)🙂 . Cand italienii vorbesc, de fapt canta. Cu maine, desigur. Si canta asa de frumos ca iti vine sa dansezi. Ei, eu am avut orgasme… auditive in toate aceste 4 zile. Mi se pare cea mai cantata limba. Si cand se cearta, italienii canta. Mai apasat asa, dar ei canta. M-am dat si eu in stamba cu italiana mea, desigur🙂

Cand am spus ca Roma era ticsita de turisti, am dat peste americani, brazilieni, portughezi, vorbitori de spaniola (veniti de prin America Latina) si cativa asiatici (nu foarte multi cum vezi la Paris).

Nu am dat peste multi cersetori romi, romani, am realizat ca italienii nu sunt foarte amatori de petreceri (cred ca sunt cei mai putin latini dintre latini din acest punct de vedere…erau meciuri la Cupa Mondiala si barurile nici nu erau pline…), la Paris hotii de buzunare sunt mai muuuuulti si mai priceputi la furaciuni, porumbeii de la Roma sunt supli, au toate picioarele si degetele (spre deosebire de cei din Paris si Londra), mizeria este prea multa peste tot, pe langa atractiile turistice, pe strazi… mai ceva ca la Paris, si e plin de imigranti de culoare, indieni....

Orasul e magnific… toate piatetele, toate bisericile, monumentele… e imposibil de descris aceasta frumusete. Printre preferatele mele, pe care le iubesc pana la sfarsitul lumii: Panteonul (unde am ascultat cele frumoase acorduri la o chitara electrica, unde am mancat cel mai bun panini cu jambon la Antica Salumeria Pane-Pizza, unde m-am simtit cel mai bine), Foro Romano cu Palatino (unde am vazut cei mai frumosi portocali, zeci de cotloane, si unde chiar te simti intr-o alta epoca), Piazza Navona, Musei Vaticani si Basilica Sfantul Pietro (unde era sa fac un atac de panica si claustrofobie cand am urcat in cupola San Pietro, pentru ca scarile erau foarte abrupte si peretii inclinati si foarte apropiati…. dar dupa ce am vazut privelistea, am uitat de tot rau🙂 ).

Din pacate, celebrele fantani (di Trevi si de la Piazza Spagna) erau in renovari😦.Deci nu le-am vazut in toata slendoarea lor, dar nu m-am plans pentru ca am vazut alte minunatii

Nu mai zic ca sutele de stradute ticsite de scutere si terase din centrul vechi al Romei, o nebunie totala!!!! Am mancat cele mai bune bruschete si am baut un Chianti la… nu mai tin minte :((((, cele mai bune pene all’arrabbita la Baccanale (Via de la Lungaretta 81), mi-am cumparat cea mai frumoasa rochie made in Italia PV by Pazza Venezia de pe Via del Plebiscito (vis-a-vis de Monumento a Vittorio Emanuele II) si cel mai frumos „tabloutel” Made in Italia, desigur, de la CERAMICA RAKU (Via dei Pastini, 20, pe o straduta burdusita cu flori pe langa Panteon), am asistat la un concert simfonic magnific pentru Festa della Musica, pe inserat, in Piazza del Campidoglio, as fi stat cu zilele in Giardini di Sant’Andrea al Quirinale, care mi s-au parut foarte curate si incredibil de frumoase…..

A fost frumos si m-as fi plimbat pe stradutele Romei, i-as fi mancat tot sosul de rosii cu busuioc din toate pizzeriile, mi-as fi rupt picioarele de vreo zece mii de ori cu gatul intins dupa fatadele ingalbenite, decolorate de soare si florile de la ferestre, as fi „vorbit cu mainile” si cu „ciao, bella!”, m-as fi scaldat intr-o fantana ca Anita Ekberg din La Dolce Vita, as fi admirat „copacii brocoli” din parcuri si portocalii de pe strazi ore in sir, as fi adormit cu ochii la Panteon… si cate si mai cate as mai fi facut…. asa vreo luna, in care as fi luat vreo 50 de kilograme de paste pe ici pe colo  :)))). Frumoasa Roma, chiar mai frumoasa ziua decat Parisul pe timpul zilei as indrazni a spune…. mai ales daca te uiti dupa fatade si jardiniere de flori… Marele Minus e ca am gasit-o cam mizerabila. Atat. In rest, Roma ruleaza!!!!!🙂

 

About Nicol

Am vrut sa ma fac educatoare pe la 3 ani. Apoi doctorita. Pe la 14 ani am decis ca vreau sa ma inchid intr-o manastire, sa ma calugaresc. Asa mi-a venit. Am picat examenul de la seminarul teologic de la Agapia din cauza matematicii (?!) Mereu am fost bata la mate. Dupa am facut un liceu de mate-fizica (!?). Da, stiu. WTF Dupa ce am castigat un concurs de creatie organizat de un ziar local, am decis ca menirea mea e sa scriu. Si nu m-am mai oprit. Am facut jurnalism, dar mai multa filosofie. Mama mi-a zis ca o sa mor de foame cu jurnalismul meu si ca era mai bine daca imi placea matematica, ca aveam locul asigurat la o banca. Am fost o rebela! Am scris de la politica si economie, la religie si sex, de la dragoste nebuna la divertisment si iar sex. Nu am murit de foame. Dupa o vizita in Germania, m-am decis sa las Romania in urma. Si am ajuns in Paris, unde m-am decis sa fac si un master. Am vietuit in cel mai glamour oras gri de pe planeta fix 5 ani, dupa care, in septembrie ( pe 1 septembrie) 2016 m-am mutat la Toulouse, mai spre sud-vest, la soare, mai aprope de Spania, ocean si Pirinei. Nu stiu pana cand voi ramane aici, dar imi prieste. Blogul este despre mine, voi, Romania, Paris, Zapping (motanul antisocial cel mai frumos din lune), amour, sex, oameni si animale, intamplari, tandreturi, framantari, vise ce raman sa fie implinite… Luate in ras sau in serios. Dupa situatie. Va invit!

3 responses »

Lasă un răspuns

